Wereldreis op de motor

Op wereldreis op de motor wil toch iedereen? Wij van BeOnTheRoad.nl hebben het gedaan, een grote wereldreis van Nederland naar Australië, hoe vet was dat. 

Wij hebben een reis gemaakt door land, over zee en teug met het vliegtuig. Hierbij een aantal punten om op voor te bereiden. 

Wereldreis op de motor? Let goed op het weer en buienradar

“Een all-weather-rijpak is echt te warm voor de zomer, en zomeruitrusting is ellendig als je in de regen rijdt,” merkt hij op. “De eerste reis naar Vietnam had een deel in het noorden en een deel in het zuiden. Het zuiden is warm, vochtig en vlak; het noorden heeft dramatische bergen met grote hoogte. We waren meer voorbereid op het zuiden, dus toen het begon te regenen in de bergen, reed ik uiteindelijk met plassen in mijn schoenen, terwijl ik een zomergaas jas droeg waar de regen net doorheen ging, “zegt hij. En vanwege zijn bijzondere gestalte was er geen opluchting: “Ik rilde koud en het was onmogelijk om zelfs maar een simpele regenponcho te krijgen die bij me paste, laat staan ​​over het harnas.”

Kijk goed uit waar je rijd op de motor op wereldreis. 

“Toen ik een reis naar de Alpen maakte, was het op een dag aangenaam en comfortabel aan de voet van de berg, maar toen we naar boven reden begon het te regenen en toen veranderde het in sneeuw,” herinnert hij zich. “Ik had leren gepantserde handschoenen. Ze werden nat in de regen en verdomd dicht in de sneeuw bevroor. De volgende dag vonden we een motorzaak, kochten nieuwe waterdichte gepantserde handschoenen en de rest van de reis was zonnig. “De les hier? Verpak een poncho die bij je past, die niet te veel ruimte in beslag neemt, en zorg ervoor dat je goed thuis bent in hoe de klimaten kunnen veranderen, zelfs binnen hetzelfde land.

Wereldreis op de motor, weet hoe je jezelf gaat voeden.

Of je kunt stoppen of er is geen beet beschikbaar voor mijlen. “In Indonisezijn er kleine eetgelegenheden in de dorpen, dus stop je gewoon voor koffie en een hap wanneer je wilt,” zegt hij. 

Bezwijken voor lokale drinkgewoonten.

Dit is absoluut het leukste onderdeel van een motor-excursie. Hoewel je voor Yardeny grote distilleerderijen, wijnhuizen en brouwerijen kunt raken, kun je het beste van het kunnen ontsnappen naar het platteland, door erachter te komen hoe mensen echt drinken. “Je ontmoet onderweg mensen en ze leren je hoe ze of hun dorpsvrienden gisten en distilleren,” zegt hij. “Het is ook leuk om de gebruiken eromheen te leren. De ouderwetse manier om wijn te drinken in Georgië is uit een beker gevormd uit een hoorn – het idee is dat je het niet kunt neerleggen, dus je moet het allemaal drinken. We logeerden bij een gezin in de stad Uni en ze laadden letterlijk hun nog steeds in de achtertuin op toen we binnenreden. ”

En sta altijd open om nieuwe mensen te ontmoeten.

“Uiteindelijk ontmoet je veel interessante mensen onderweg”, zegt hij. “Een van de meest interessante mensen die we hebben ontmoet, is ‘Binh the Berliner’ in Vietnam. Rijden met hem is altijd een leerzame ervaring; hij stopt vaak om te wijzen op hoe dingen worden verzameld, gemaakt, gekookt en gedestilleerd. Hij is degene die me dacht hoe de lokale bevolking in Vietnam de rijstgeest maakt. Hij wordt ‘de Berliner’ genoemd, want voordat de muur in Duitsland viel, werd hij door de communisten daarheen gestuurd om te leren. ‘Ze houden nu contact via Facebook.

Advies voor wereldreis op de motor

Wil je advies voor een wereldreis op de motor? Kijk op Beontheroad.nl voor meer informatie!

http://beontheroad.nl/wereldreis-op-de-motor

Over

You may also like...

Reacties gesloten.