Met de Belastingdienst en het UWV veelvuldig in het nieuws, komen veel ondernemers erachter dat ze voor het eerst eHerkenning moeten aanvragen. Bent u zo iemand die eHerkenning moet aanvragen, maar niet weet waar te beginnen? Dan is dit stappenplan voor u gemaakt om eHerkenning aanvragen zo duidelijk mogelijk te maken. Belangrijk bij eHerkenning aanvragenHet hele verhaal omtrent eHerkenning lijkt misschien lastig, het aanvragen van eHerkenning blijkt voor veel ondernemers uiteindelijk wel mee te vallen. Let in ieder geval op de volgende zaken tijdens het aanvragen van eHerkenning om onnodige vertraging te voorkomen:
De gegevens worden nauwkeurig gecontroleerd. Dit gebeurt onder andere aan de hand van de gegevens in de KvK en ook wordt de geldigheid van de bijgeleverde WID gecontroleerd.
Voor het UWV heeft u een eHerkenningsmiddel nodig op basis van een acht-cijferig hoofdvestigingsnummer. Vul voor het UWV dus geen vestigingsnummer in. In onderstaand stappenplan staat beschreven welke informatie u nodig zult hebben bij het aanvragen van eHerkenning. Als u een tussenpartij wilt machtigen om namens u in te loggen via eHerkenning, dan raden we altijd aan om dit eerst met uw intermediair te bespreken. Kijk hier voor meer informatie over ketenmachtigingen aanvragen. De eerste stap van eHerkenning aanvragen: Bepaal waar u wilt inloggen met eHerkenning.De organisatie waar u wilt inloggen bepaalt het niveau eHerkenning dat u nodig heeft. Wilt u eHerkenning gebruiken om bij meerdere organisaties in te loggen? Kies dan het hoogste niveau, want daarmee kunt u ook op lagere niveaus inloggen. Steeds meer organisaties stappen over op eHerkenning niveau 3, voorbeelden hiervan zijn de Belastingdienst en het UWV. Daarom is het advies voor de meeste ondernemers om eHerkenning niveau 3 aan te vragen. De tweede stap van eHerkenning aanvragen: Zoek uit wie er bevoegd is om eHerkenning aan te vragen namens uw organisatie.U heeft nu bepaald welk niveau eHerkenning u moet aanvragen. Nu kunt u ook bepalen wiens handtekening uiteindelijk onder de aanvraag moet komen:
De derde stap van eHerkenning aanvragen: Verzamel de benodigde gegevensOp alle niveaus:
Niveau EH2 en hoger:
Let extra op de volgende aandachtspunten om onverwachte vertraging te voorkomen:
De vierde stap van eHerkenning aanvragen: Vraag eHerkenning aanU heeft nu de benodigde gegevens. Vraag nu eHerkenning aan op het juiste niveau. Vul de aanvraag rustig en nauwkeurig in om fouten te voorkomen. Hier kunt u eHerkenning aanvragen.
|
https://www.zlogin.nl/ |
