Veilige zakelijke telefonie dankzij voor zorg en MKB

Wat is VoIP en hoe werkt zakelijk telefonie via internet?

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol, waarmee vooral veel zakelijke telefonie wordt toegepast bij bedrijven en in de zorg. In termen van leken, verwijst het naar het maken van telefoongesprekken die via internet worden gemaakt, in plaats van via een regulier vaste lijn of een mobiel netwerk. Een VoIP-systeem werkt door uw analoge spraaksignalen te nemen, deze om te zetten in digitale signalen en ze vervolgens als gegevens over uw breedbandlijn te verzenden.

Het is een zeer handige manier om te bellen – om te beginnen is het eenmaal ingesteld veel goedkoper dan normale telefoonlijnen. Dit betekent dat u, afhankelijk van uw configuratie, misschien niet hoeft te betalen voor uw telefoongesprekken op basis van de afstand, het land dat u belt of hoeveel tijd u doorbrengt met chatten.

Uw VoIP-systeem kan zijn:

  • Met een telefoon en een VoIP-adapter – Met een speciale adapter kunt u VoIP-gesprekken voeren vanaf een gewone oude vaste telefoon. Deze adapters kunnen worden aangesloten op een telefoonaansluiting in de muur of op uw router.
  • Met een computer – Er zijn tientallen programma’s waarmee u iemand kunt bellen die het ook heeft geïnstalleerd, waaronder Skype, Google Talk en Apple FaceTime. Sommige, zoals Skype, kunnen ook worden gebruikt om normale vaste of mobiele nummers te bellen. Bellen naar iemand anders die de app heeft is gratis, maar het bellen van een actueel telefoonnummer kost meestal een beetje.
  • Met een smartphone – u kunt uw smartphone gebruiken om spraakoproepen te maken met bepaalde apps. Zie hieronder voor meer informatie over hoe dit werkt.


Sommige breedband- en thuistelefoonaanbieders bieden VoIP als onderdeel van hun diensten aan, dus ze kunnen de dingen een beetje anders doen. Het is bijvoorbeeld de standaardvorm van een telefoonlijn van een aantal FTTP-leveranciers (van glasvezel naar locatie) en VoIP is beschikbaar als onderdeel van vrijwel elk breedband- of telefoonpakket voor bedrijven. Hoe dan ook, je provider zal je alle informatie geven die je nodig hebt om bellen via internet mogelijk te maken.



 

Welke apparatuur heb ik nodig?

De exacte apparatuur die u nodig hebt, is afhankelijk van de VoIP-methode die u gebruikt.

Het eerste dat u nodig hebt, is een breedbandverbinding – bij voorkeur een glasvezelaansluiting dus betrouwbaarder, en bij voorkeur een onbeperkte, zodat u kunt praten zoals u wilt. U krijgt de absoluut beste VoIP-ervaring mogelijk met een volledige FTTP- of een ethernetverbinding, die beschikbaar is bij sommige zakelijke breedbandproviders.

  • Voor VoIP met een adapter hebt u … een VoIP-adapter (natuurlijk) en een compatibele telefoon nodig. Als het wordt aangesloten op een router, hebt u ook een compatibele router nodig.
  • Voor VoIP met een computer hebt u … een laptop of desktopcomputer met een internetverbinding, de juiste software en een headset of luidsprekers en een microfoon nodig. Headsets zijn beter voor de duidelijkheid en de geluidskwaliteit en hebben de toegevoegde bonus dat iedereen in je omgeving je hele gesprek niet hoort, maar je kunt het prima zonder krijgen.
  • Voor VoIP met een smartphone hebt u … een smartphone nodig, verbonden met wifi en met de door u gekozen app geïnstalleerd.


Sommige VoIP-providers doen de dingen anders en vereisen mogelijk specifieke apparatuur. Bij Vcare hebben we ons eigen beveiligde VoIP lijnen, die volledig gescheiden zijn van traditionele VoIP communicatielijnen. Hierdoor kunnen we een extra hoge mate van veiligheid en privacy waarborgen dat juist voor branches zoals de zorg essentieel zijn. Dankzij onze eigen beveiligede communicatiekanalen voldoen we aan de strenge richtlijnen van het ISO27001 en NEN7510.

   

Veilig beeldbellen op smartphones en tablets

Door de coronacrisis is meer behoefte ontstaan voor zorg op afstand. Bij Vcare hebben we daarom niet stil gestaan en gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen die deze manier van zorg mogelijk maken. Dankzij onze nieuwste applicatie, Vcare Video connect, is het nu mogelijk om enkelzijdig en tweezijdig veilig beeldbellen mogelijk te maken bij cliënten van zorgprofessionals. Enkele voordelen van Video connect:

 

  • De beeldverbinding loopt parallel aan het telefoongesprek: de internetverbinding van de beller heeft geen invloed op het gesprek
  • Er wordt geen beeld- en videomateriaal opgeslagen en dat is AVG-proof
  • Eenvoudig een videolink sturen via sms of e-mail waarbij er geen download plaatsvindt
  • Te vergoeden als e consult bij de verzekeraar!
  • Ook geschikt voor niet-Vcare klanten als standalone versie

Door naast een telefoongesprek óók een beeldverbinding op te zetten kan een snellere triage plaatsvinden door de zorgverlener en dat scheelt tijd. Als klant van Vcare kun je de beeldverbinding rechtstreeks vanuit Vcare Operator opstarten, hievoor is geen installatie nodig. Bent u geen klant van Vcare? Kies dan voor de standalone versie die u vanuit de webbrowser eenvoudig kunt gebruiken.

Professionele communicatie in de zorg conform AVG

Het mooie van Vcare Video connect is dat het gebruukt kan woden op ieder mobile device of computer. Alternatieve beeldbel applicaties zoals whatsapp, facetime en skype bieden niet de vereiste privacy waarborging die Video connect wel biedt. Daarom is deze applicaties uitstekend geschikt als professionele communicatie middel in de zorg! Maak vandaag nog een afspraak met een Vcare adviseur en bel 088-4800900 voor het maken van een afspraak.

https://www.vcareconnect.nl

Over

You may also like...

Reacties gesloten.