Pcbrehoboth
Image default
Aanbiedingen

Organisch bereik vergroten op Facebook

Een bedrijfspagina op Facebook kan niet ontbreken binnen je online marketing strategie. Het is een goede manier om te communiceren met klanten en leads. Veel ondernemers zetten advertenties in om hun bereik te vergroten. Maar het kan ook op andere manieren. Hoe? Wij leggen je uit. 

Consistent en persoonlijk 

Duidelijk mag zijn dat je consistent en persoonlijk moet zijn op social media kanalen, zoals Facebook. Een goede strategie bestaat zeker niet uit één keer in de zoveel tijd iets posten. Zorg dat je de juiste boodschap creëert, die ook nog eens creatief is. Daarnaast moeten daarbij ook juiste visuals zitten.

 

Dit kun je doen met een contentkalender. Zorg ervoor dat je hebt uitgewerkt wat je wilt uitdragen en wanneer. Besteed aandacht aan het wanneer en het hoe. Zet bijvoorbeeld eens een medewerker in het zonnetje of deel nieuwe producten. Maak het persoonlijk en laat zien welk bedrijf jij bent op een consistente manier. 

De hashtag 

Wil je makkelijk worden gevonden op een social media kanaal? Zorg dan dat je hashtags gebruikt. Hashtags werken wanneer je kiest voor relevante hashtags. Dit zijn dus woorden die relevant zijn voor jouw business en waar mensen naar zoeken. Overdrijf het niet! Want een lijst met hashtags hebben geen waarde. 

 

Let ook op dat je niet kiest voor hashtags met een hoge concurrentie. De kans dat jij wordt getoond op hoge concurrentie hashtags is laag, maar kijk verder in de funnel. Kies voor een relevante hashtag waar jouw doelgroep echt naar zoekt. 

Volg anderen 

Volg als bedrijf ook andere bedrijven om zo je bereik te vergroten. Kies voor pagina’s die interessant zijn voor jouw branche. Like pagina’s van vergelijkbare branches of vloggers die werken met dezelfde diensten/producten. Tag ze bijvoorbeeld wanneer ze naar een evenement gaan waar jij ook bent. Zo zien je volgers dat je aandacht besteed aan anderen. Bovendien zien volgers van andere organisaties ook jouw naam voorbij komen. 

Wees creatief 

Zoals al eerder gezegd is jouw boodschap belangrijk. Zorg ervoor dat jouw content creatief is en ervoor zorgt dat iemand op jouw pagina wil blijven. Het doel is om de aandacht te grijpen en je volger te vermaken. Maar natuurlijk ook om hen na te laten denken over jouw bedrijf of aanbod. 

 

Hoe doe je dit? Werk met afbeeldingen! Afbeeldingen kunnen meer zeggen dan een stuk tekst en op social media zijn afbeeldingen belangrijker dan een stukje tekst. Zorg dat je afbeelding creatief is en opvalt tussen de meute. Met een stukje tekst kun je de afbeelding verrijken. 

 

Zorg er ook voor dat volgers reageren. Stel vragen en vraag om respons om jouw content. Alleen zo creëer je interactie. Deze interactie is belangrijk voor jouw volger omdat zij zich gehoord voelen. Maar maakt je ook nog eens extra zichtbaar. 

 

Met deze bovenstaande tips ga je zeker een groter organisch bereik creëren. Mensen zien jou sneller op social media en er is ruimte voor interactie. Maar dit gaat niet vanzelf. Besteed aandacht aan je pagina en leer van je fouten.